About the Library


 تاریخچۀ کتابخانه:

در سال 1365 مجموعه ای آموزشی پژوهشی با ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی، در رشته های پرستاری و علوم آزمایشگاهی تشکیل گردید ودر سال 1367 دانشکده پرستاری و مامایی جهت پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی پرستاری و کاردانی مامایی راه اندازی شد.با تصویب رشته پزشکی در شورای ارزیابی گسترش دانشگاهها در سال 1369 و ادغام سازمان منطقه ای بهداشت و درمان، دانشکده علوم پزشکی کردستان تشکیل گردید و در سال 1371 از تجمیع دانشکده های پزشکی، پرستاری مامایی ارتقاء به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی صورت پذیرفت و در حال حاضر این دانشگاه دارای 5 دانشکده پزشکی، پیراپزشکی، بهداشت، دندانپزشکی و پرستاری و مامایی می باشد.

به منظور ارایه خدمات کتابخانه ای به دانشجویان به محض ایجاد مجموعه ای آموزشی پژوهشی در سال 1365 فضای کتابخانه مرکزی در ساختمان اصلی دانشکده پزشکی ایجاد و تهیه منابع آغاز گردید. این کتابخانه با 2000 نسخه کتاب و 3 نفر کتابدار آغاز به کار نمود. با توسعه دانشگاه و ایجاد دانشکده های بیشتر هر دانشکده بطور مستقل دارای کتابخانه شد همچنین بیمارستانهای آموزشی دانشگاه مجهز به کتابخانه شدند. هم اکنون تعداد 5 کتابخانه دانشکده ای و 4 کتابخانه بیمارستانی و بیش از 15 نفر شاغل در کتابخانه ها مشغول ارایه خدمات به دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه می باشند و مجموعه کل کتابخانه های دانشگاه بالغ بر 85000 نسخه کتاب لاتین و فارسی می باشد.

چشم انداز :

قصد داریم کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کردستان طی پنج سال آینده مجهزترین وکامل ترین کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی پزشکی در سطح دانشگاه های تیپ سه  و غرب کشور باشد.


رسالت :

کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در نظر دارد در 5 سال آینده با ایجاد شرایط مناسب در حیطه آموزشی، پژوهشی در بخش های زیر ارائه خدمت نماید و نقش موثری در ارتقاء سلامت جامعه و تولیدات علمی دانشگاه در حوزه علوم پزشکی داشته باشد:

1- تامین مدارک و منابع علمی چاپی و الکترونیکی( اعم از کتب ، نشریات ، بانک های اطلاعاتی ولوح های آموزشی)

2- آموزش اعضای هیات علمی ، پژوهشگران وکارکنان واطلاع رسانی

3- پاسخگویی به مراجعان.

4- به روز رسانی و تجهیز کتابخانه مرکزی و کتابخانه واحدهای تابعه به آخرین امکانات کتابداری واطلاع رسانی

5- بکارگیری نیروی انسانی کارآمد، متعهد وتوانمند

6- ارائه خدمات باکیفیت مطلوب وافزایش رضایت مندی مراجعه کنندگان


اهداف کلان:

1- ارتقاء کمی وکیفی ارائه خدمات کتابداری و اطلاع رسانی به مراجعین

2-ارتقاء آموزش به کاربران

3- بهبود رضایت مراجعین


مشتریان:

اعضای هیئت علمی، پزشکان دانشجویان گروه پزشکی، پرستاران، داروسازان، دندانپزشکان، کارمندان وپژوهشگران


 آیین نامه:

  1. آیين نامه استفاده از کتابخانه مرکزی و کتابخانه های تابعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان 

  2. آیین نامه وجین منابع در کتابخانه مرکزی و کتابخانه های اقماری دانشگاه علوم پزشکی کردستان

  3. حقوق مالکیت معنوي منابع دیجیتال بین المللی

  4. خط‌مشی، اهداف و ماموریت‌های کتابخانه دیجیتال

 خدمات:

  1. ساعت کار کتابخانه مرکزی و اقماری

  2. مدارک لازم جهت عضویت

 گزارش عملکرد:

  1. گزارش عملکرد کتابخانه مرکزی در سال 1396

  2. گزارش عملکرد کتابخانه مرکزی در سال 1397


تمام حقوق این اثر برای شرکت مهندسی ارتباطات پیام مشرق و نرم افزار کتابخانه 2.0 ثنا محفوظ می باشد.